Strenght & Condition Education Center | 12 PRAWD NA TEMAT PRZYGOTOWANIA MOTORYCZNEGO
1082
post-template-default,single,single-post,postid-1082,single-format-standard,cookies-not-set,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

12 PRAWD NA TEMAT PRZYGOTOWANIA MOTORYCZNEGO

12 PRAWD NA TEMAT PRZYGOTOWANIA MOTORYCZNEGO:

1. Ćwiczenia na siłowni wbrew powszechnym opiniom nie powinny i nie mają za zadanie odzwierciedlenia ruchu z boiska, ringu, maty, bieżni itd. Zawodnik powinien wzmacniać te mięśnie i te partie ciała które są odpowiedzialne za dany ruch ale nie powinien dodawać obciążeń do ruchów i zachowań sportowych które skupiają się na precyzji, propriocepcji, koordynacji, dokładności bo może to popsuć specyficzną technikę danego ruchu.

2. Najwięksi sportowcy na świecie to mega talenty więc mogą praktycznie wykonywać każdy rodzaj treningu i mieć przy tym dobre rezultaty. Są dobrzy pomimo tego jak trenują a nie dlatego jak trenują.

3. “Trening funkcjonalny” (piłki, gumy, taśmy itd.) ma za zadanie demonstrację atletycyzmu ale go nie buduje.

4. Kiepscy trenerzy pracujący ze sportowcami z najwyżej półki są w stanie ukryć swój brak wiedzy poprzez wielki talent i genetyczne zdolności swoich sportowców.

5. Produkcja siły jest podstawą zdolności atletycznych.

6. Siłownia jest miejscem na zwiększenie siły a nie na demonstrację zdolności atletycznych sportowca.

7. Każdy sportowiec zwiększając poziom siły będzie lepszym sportowcem z mniejszym ryzykiem kontuzji.

8. Czy NAPRAWDĘ istnieją jeszcze trenerzy i zawodnicy którzy wierzą w to że siłownia “zamula” i zabija dynamikę??!!!!?!!!!!????

9. 15-20 powtórzeń wykonanych z dużą szybkością nie zwiększa dynamiki, mocy, siły czy czegokolwiek przydatnego dla sportowca więc dlaczego jeszcze tak trenujemy?

10. W razie wątpliwości skup się na 6-8 ćwiczeniach: przysiad, martwy ciąg, wyciskanie nad głowę, wyciskanie leżąc, podciąganie, rwanie, podrzut, zarzut.

11. Każda metoda treningowa działa na nowicjusza. Dlatego też ludzie zakochują się w przedziwnych metodach treningowych i upierają się że jest to najlepsza metoda. Wszystko działa przez pierwsze 6 tygodni na osobę roztrenowaną. Nawet spacer z psem czy Nordic walking.

12. Każdy zdrowy mężczyzna jest w stanie podnieść 200kg w martwym ciągu przy odpowiednim treningu i diecie. Siłę można wytrenować. Inne zdolności motoryczne można tylko lekko poprawić.

Dziękuję,
Mirosław Babiarz.